2015. január 10., szombat

Miami kiruccanás - levezetés (délre :D)

Másnap reggel elindultam és dél felé vettem az irányt. A kocsit 5-kor kellett leadnom, 4 órás út várt rám, na meg sok látnivaló, így legalább irányban voltam. Miamin végigszáguldoztam, mármint amennyire a hétköznap reggeli forgalom engedte, ott már nem volt értelme sokat időznöm (pedig bőven lett volna még ötletem mit néznék meg). Egyet tudtam viszont, hogy Miamit a Keys felé nem a szokásos útvonalon fogom elhagyni, hanem egy kis kerülővel, egy másik hídon fogok rácsatlakozni a szigetek észak-keleti részére (Card Sound Beach). Olvastam róla, régóta a listámon van hogy járjak majd arra, most meg volt alkalmam, így meg is tettem. Ezen az úton sokkal kisebb a forgalom, egyáltalán nem nagy kerülő és érdekesebb a táj, mint a másik hosszú világoszöld betonfalas út, amin mindenki jár. Szóval nem bántam meg, hogy arra mentem, sőt.

A belépés 1 dollár :)

Út a híd felé

Út az égbe :)

Ez pedig a hídról lefelé
Így is Key Largo-ra, a felső szigetcsoportra érkeztem, csak kicsit feljebb, aztán egyszercsak becsatlakoztam a már jól ismert útvonalra. Onnan meg mentem a szokásos szigeteken, hidakon, városokon át, itt-ott meg-megállva.

Ez már a szokásos útvonal szokásos látképe :)
Igazából tudtam mi lesz az első igazi célpontom, ami szerencsére a többi nagyobb megálló előtt volt. Ennem kellett. Méghozzá egy már többször kipróbált és bevált helyen. Ahogy a második szigetcsoportot elhagyjuk (Islamorada) egy híd után rögtön jobbra lehajtva (Lower Matecumbe Key) található egy Robbie's nevű hely, mindenkinek ajánlom aki arra jár. Hangulatos szabadtéri "étterem", mellette egy bár és mindez az óceán partján. Lehet jetskit bérelni, lehet tarpont etetni vagy pelikánt nézni... vagy csak enni egy jót :) Van mindenféle tengeri herkentyű, de én inkább egy jó mexikóit ettem.

Kilátás az étteremből

Tarpon etetés - dehogy próbálom ki! :)

Hangulatos kis hely

Csirkés quesadilla természetesen rizzsel, fekete babbal és tejföllel.
Nyami
Egy csomó helyen ki van írva az evakuációs útvonal, ami azért vicces ha normál időben 2 óra elhagyni a szigetet, mi lehet akkor ha tényleg arra kerül sor egy hurrikán esetén. Na mindegy, a lényeget ebben is megtalálták:

Ragadd meg a söröd és fuss ahogy csak bírsz :)
Az étterem környéke is nagyon kis tiptop.

Key Lime Pie árusító hely (nyitva csak hétvégén)

Érdekes kaktusz

Vagy valami, ami virágzik

Kényelmes volt :)

Kivénhedt csónak, pont jó lesz ültetni bele :)

A bérelt kocsikával elég csúnya helyre sikerült beparkolnom :)
Aztán jól belakva tovább indultam. Következő állomás Anne's Beach. Itt is jártam már, de mindig lenyűgöz, valahogy más, mint a többi tengerpart itt. Kemény mocsaras furcsaság a part, de egyszerűen gyönyörű. Persze fürdeni nem volt időm - meg mint említettem már ez hideg nap volt, kb 22 fok :) -, de egy séta belefért.

Valami csoda

Fedett piknikező hely

Hihetetlen látkép

Kicsi légzőgyökerek
Szóval kb ezek jellemzik a tájat, szerintem gyönyörű. Egyszer elmegyek ide fürdeni is, már írom is a listára :)

Aztán robogtam tovább... még 71 mérföld
Persze csak megálltam megint. Van egy Duck Key nevű sziget, amiről fél füllel hallottam valamit, így gondoltam megnézem magamnak. Hát érdemes volt. Hatalmas házak, kertek, saját kikötők, hajók, autók és golfautók. Aki ott él, az nálam a csúcsra ért, annak már nem jár több kívánság az aranyhaltól :)

Kilátás a szigetről

Kis híd mindenütt a szigeten, alatta zegzugos csatornák...
csak hogy lehessen parkolni a hajóval a háznál :)

A fele is elég lesz :)

Vicces postaládák mindenütt

Itt nem kakasok laknak az utcán. Talán pulykák. Persze fogalmam sincs :)

Ez is csak egy postaláda

Csatornarendszer

Ez pedig a kijárat/bejárat

"A 6 pálmafánál kanyarodj le balra az autópályáról,
 ott van a mi kis meseszigetünk" :D
Végül a következő szigetcsoporton, Marathon-on be akartam nézni egy delfin kutató központba, de mire odaértem már nem volt szabad időpont aznapra. Pedig mindenféle programokon lehet részt venni, már nem túl nagy összegért - na meg egy delfinpuszi minden pénzt megér :D - lehet találkozni a kis huncutokkal. Marad legközelebbre (ez már amúgy is a listán van).

Aztán időre csak visszakavarogtam Key Westre, leadtam a kocsit, majd hazajöttem blogot írni. És azóta is azt teszem :)

2 megjegyzés:

1. Ezt a "megnéznivalók listját" nekem is be kellene vezetnem végre:-)
    Persze, nem bakancslistának hívnám, mint sok ismerősöm/barátom, hanem "keréklistának"!
    Élvezd minden percét a kinti életedek!

VálaszTörlés
  2. Ebben az étteremben velünk is ettél, már akkor is tetszett. Puszi: Marika és Apu